מרעיון גולמי לפיץ' מרגש - כיצד ליווינו יזם עד להצגה מול קהל
- Yael Szafran Bar-Lev
- 3 במאי
- זמן קריאה 1 דקות
לפעמים כל מה שצריך זה רעיון טוב עם ליווי מדויק. יזם שחי בחו"ל פנה אלינו עם חלום: לבדוק אם יש מקום לחזור לישראל ולהתחיל דרך יזמית חדשה. היה לו רעיון חכם, חד, עם פוטנציאל – אבל לא היה לו שום דבר מוכן. לא שם, לא מסר, לא מצגת. רק אינטואיציה חזקה ורצון להפוך את זה למשהו שאפשר להציג ברצינות. הזמן? חודש אחד בדיוק.
התחלנו מהסיפור העסקי ופנינו למחקר
השלב הראשון שלנו היה לתרגם את הרעיון למבנה של סיפור עסקי. לשם כך, נכנסנו לעומק השאלות: למי זה מיועד? מה הבעיה שהמוצר פותר? מה הזווית הייחודית שלו?
במקביל פנינו למחקר כדי לתקף את הרעיון, לזהות מגמות בשוק ולהעשיר את המידע במצגת. מתוך התובנות שגיבשנו בנינו שקפים חזקים, כולל אינפוגרפיקות מותאמות שעזרו להסביר את הפוטנציאל גם למי שלא מכיר את התחום.
רעיונאות מהירה, מיתוג אינטואיטיבי וחזון גדול
כדי לשדר אמינות ותחושת בשלות כבר בפגישה הראשונה עם משקיעים, בחרנו לבצע תהליך מיתוג זריז אך מדויק. בחרנו שם וגיבשנו שפה חזותית שסיפקה תחושת עומק וחזון למרות שהמוצר היה עדיין בשלבי התהוות.
העבודה נעשתה באופן אינטואיטיבי, משותף, תוך כדי דיאלוג מתמשך עם היזם ומתוך כוונה לשקף לא רק את הרעיון, אלא גם את האיש שמאחוריו.

מצגת שלמה והופעה מרגשת מול קהל
בשלב האחרון בנינו את המצגת: סיפור ברור, מסר חד, עיצוב שמחבר בין טכנולוגיה לאנשים. עבדנו יחד על ניסוח, תזמון, ותרגול המסר.
לסיום, זכינו לקחת חלק בחזרה גנרלית מיוחדת שנערכה במתחם עבודה משותף בתל אביב. היזם הציג את המצגת בפני קהילה של כ-30 יזמים ובעלי עסקים והתגובות לא איחרו לבוא. זה היה רגע שבו הרגשנו כולנו את העוצמה של הסיפור.